HOROSKOP

Fiskarna 19/2-20/3

Sommaren lider mot sitt slut och du ser dig om efter något äventyrligt att satsa på. Du får flera förslag och impulsväljer det som låter roligast. Troligen leder detta till två riktigt röriga men intressanta veckor, nya erfarenheter och oväntade utgifter. Fyndchansen är också mycket stor just nu.

kärlek/sex 3
kul/nöjen 4
tur/pengar 2



Jag vill shoppa. Har inte haft tid eller ork att köpa något på ett bra tag nu!!
Ett litet fynd ska jag vill hinna med men de oväntade utgifterna låter sådär. ;)


RED HANDBAG

EN HÖST-OUTFIT
Höst

Tröja - Leopard
649 SEK - modekungen.se


Mid Red Selina Shopper | Womens Fashion Clothing | Oasis Stores UK
35 GBP - oasis-stores.com
Red handbag »

Topper - Hverdag - klær online - NELLY.COM
20 EUR - nelly.com


H&M Shop Online
hm.com
H&M tunics »

H&M Shop Online. hat
hm.com
Black hat »

nelly.com 3395kr
nelly.com


H&M Shop Online 79:50kr
hm.com



STRESS

Halloj. Nu är jag sådär lagom stressad igen.
Idag har det varit jobb, jobb o jobb. Stressade sönder mig på jobbet idag, fy fan asså. Håller på att gå in i väggen eller nått.
Efter jobbet så åkte jag o tränade men hade ingen kraft så det blev inget bra träningspass för mig. Gick mest runt o visste inte riktigt vart jag skulle börja.
Nu är jag hemma igen o har nu hunnit duscha och äta, BARA!

Ska söka lite jobb nu och sen hinner jag väl inget mer idag.
Om jag har lite tid över så ska jag börja rensa min garderob
och städa mitt rum
och måla mina naglar
och noppa mina ögonbryn
och fixa min trasiga tv
och baka bullar
och läsa klart någon bok jag börjat på
och ställa in mina gamla matlådor i diskmaskinen
och göra en ansiktsmask
och bla blaa blla..


mobilblogg

 
nu blir det frukost på jobbet

Måndag

Hej. Idag är det en stressig dag så jag återkommer när jag har mer tid.
Snart kommer jag kunna uppdatera mer och bättre då jag slutat jobba. :)
Hörs snart. PUSS


Islandshäst

Idag har jag varit och ridit på islandhästar. Det var flera år sedan jag red och det var verkligen kul. Islandhästar är ändå min favorit. Dom är så lugna och det är så härligt att tölta. Min häst var grym, den bara flög fram. ;)
 Vi körde någon slags skogstur med den tätaste skogen ni kan tänka er. Har rivit upp knäna nu för man skrapade emot träden hela tiden. Haha. Men det var det värt för kul var det!!

Min häst Ör. ;)  


5 år??
haha


FINA JACKOR

FINA JACKOR


Alla är från TopShop förutom den gröna i mitten till vänster som är från H&M. ;)

Hjälp Mig Vinna

KLICKA HÄR och skriv en kommentar så jag har chans att vinna.
Tack alla mina fina läsare!!



Untitled

GOD MORGON

Idag vakande jag kvart över 1. Inte okej. Hade ju hemmakväll igår men fick vara fyllechaffis. Så vid halv 3 inatt gick jag och la mig. Blää.. Men men. Idag ska jag hitta på något riktigt skoj. Har inte gjort detta på över ett år. Hehe. Kan ni gissa? Tror inte de va. :P
 Nu måste jag göra mig i ordning. Hörs ikväll. Puss


mobilblogg


nu kollar jag film och äter godis. hörs imon. puss

5 bilder från gårdagen



de fyra blondinerna & jag



sista bilden är bäst!! Hahaha.


Lördag

Igår blev det utgång! En rejäl fast ändå inte. Kul som fan var det i alla fall. Vi började hos Jessica ett tjejgäng och drack vin, dansade, skrattade o doppade gurka/morotsstänger i dipp.
Vid 12 åkte vi in till stan och hamnade då på Berså. Ganska bra drag men ändå inte så mycket folk för att vara lönehelg.
Näset fick bli nästa stopp där det var efterfest men den var inte så mycket att ha så då åkte vi hem till Jessica igen o hade efterfest och åt spagetti med kräftsås. Mums. ;)

Vaknade upp hos Jessica vid 12 idag och då satte vi på en film och gjorde mackor med marmelad o ost.
Ikväll blir det hemmamys. Hörs senare. Puss

 


Fredag


Nu ska jag duscha och fixa mig för kvällen. Sedan blir det lite förfest hos Jessica och efter det en rejäl utgång!!
Puss och Kram Ses på Stan ;)


mobilblogg


idag blev det en riktigt god lunch med bella

-++-

Gatan

Knitted Pointelle Crop Jumper
$70 - topshop.com
Topshop tops »

View All - Jackets & Coats - Clothing - Topshop
$125 - topshop.com
Topshop coats »

Leggings Svart 199 kr | Lindex Shop Online | artnr: 6412109
lindex.com
Leggings »

Peacock Feather Earrings
$13 - modcloth.com
Peacock feather earrings »

Gold Chain Necklace
10 GBP - missselfridge.com
Chain jewelry »



Amazon.com: Farouk CHI 1 Inch Ceramic Flat Hairstyling Iron: Beauty
$101 - amazon.com




Stayhard Fashionline 698kr
stayhard.se



mobilblogg


gårdagens outfit

D.

NEJ! Nu har jag fått en "stressblåsa" igen. En liten liten blåsa i MUNNEN. Va f*n!!!
Det är tydligen min kropps sätt att säga att jag är stressad.
Har inte tid att vara stressad nu. (A de låt ju bra. haha)

Nu ska jag lägga mig o läsa en tidning, sedan ska jag sova och sen ringer klockan om 7 timmar igen och då är det dags för jobb.
6 dagar kvar. Nedräkningen fortsätter. ;)


Filmkväll

TOOOORSDAG!!
Imorgon är det Fredag IGEN. 6 dagar kvar på jobbet nu. GÖTT MOS.
Nu ska jag iväg och ha lite mys med filmkväll.
Ha de gött. Puss&Kram

hehe


FestOutfit

Bjuder på en partyoutfit nu när det snart är helg..

Black

black snakeskin platform sandals at Bluefly
$792 - bluefly.com
More Prada sandals »

 

Tassel clutch
$110 - karenmillen.com
More clutches »

 

STEPHEN WEBSTER - STUD DOME RHODIUM RING
359 EUR - luisaviaroma.com
More Stephen Webster rings »

 

Bead & Tassel Earrings | | Peep Toe Shoes
49 AUD - peeptoeshoes.com.au
More earrings »

 

H&M Shop Online
hm.com


 

kappahl.com 69.50 kr
kappahl.com


 


UGGLOR

I höst kommer vi få se mycket ugglor på fingrarna och runt halsen så håll utkik efter dessa små söta figurer.
Ni kommer förresten inte behöva hålla utkik då ni kommer se dom överallt. ;)


ugglor




Two Gold Crystal Sitting Owls Brooch
, 14 GBP
Brown Owl Brooch, 5 GBP
Gold owl studs, 9.50 GBP
Gold owl ring, 7.50 GBP
Cute Baby Owl Brooch (Gold&Silver Tone), 16 GBP
Large Jet Black Swarovski Crystal Owl Brooch (Silver Tone), 15 GBP
Jennie's Crystal Studded Gold Owl Ring, $40
Large Articulated Owl Pendant, $28
How Soon Is Owl Necklace, $24
Great Horned Necklace, $20
Oasis Jewellery Dark Grey Owl Ring, 10 GBP
Line Draw Tree, Wall Words and Decals by Trading Phrases, $26

H&M

H&M är en av mina favoritbutiker och idag fick jag hem en till katalog i brevlådan.
Tror det är fjärde höstkatalogen för i år. Men men. Jag öppnade såklart den och bläddrade snabbt igenom den och kom fram till att jag ville köpa grejer för några tusen.
Jag har lovat mig själv att jag inte ska shoppa på några veckor (bara 3 veckor kvar) så jag får se om jag bryter mitt lilla löfte eller inte. Fick ju faktiskt lön idag så kanske skulle unna mig något av nedanstående grejer. Humm. ;) 

Jag vill ha detta:




Min tvilling och Jag


Jag har ingen tvilling! Det är jag på alla bilderna om ni inte förstod det!
Men undra hur det hade varit OM jag hade en. :)


TÄVLING

Jag är med i en tävling där man ska fixa ihop den bästa Back to work & school-outfiten.
Vinnaren får 3000 kr till att handla hos nelly.com.
Ni hittar länken här.

Kommentera gärna min outfit.
  

Untitled

ringar- 349 kr & 39kr
väska- 299kr
linne-249kr
tröja- 249kr
kängor- 2795kr
armband- 599kr
halsband- 39kr

Ni hittar allt på nelly.com

Hej. Nu ska jag träna. Hej då


SKA SKAFFA HUND

ELLER?
Jag flyttar ju som sagt om 3 veckor och min pappa har lovat mig en liten valp när jag flyttar hemifrån. Haha.
Så, ska jag skaffa mig en nu eller inte??
Dom är ju så söta så en liten valp hade ju inte varit fel. :)
Fast tror jag hoppar det. Orkar/Hinner inte ta hand om den hela tiden.


Då far man snart

Nu har jag äntligen bokat. Så om typ 3 veckor flyttar jag. Yeah.
Hur länge jag blir borta vet jag inte. Kanske 2 dagar, kanske 2 månader eller varför inte 2 år. Hehe. Den som lever får se!! ;)


REGN

Frågan är ju vad vädret håller på med??? Nu regnar det från sidan!!!
Då blir det ingen träning idag heller då. fast det hade jag nog inte orkat ändå
hehe  


mobilblogg


jobbar


Slitna byxor & Kavaj

Untitled


Highwayman

Såg ni Fångarna på fortet eller? Haha. Gunde o co är ju för roliga. Kommer nog inte följa de slaviskt men det var kul att se.
Nu avslutar jag kvällen med lite Hoffmaestro o så blir det jobb imon med. Bara två veckor kvar nu!! :)


HUVUDBONAD

Huvudbonad- jag gillar det ordet!
I höst måste jag verkligen ha en svart hatt (och kanske en turban)!!
 


turban+hatt1- monki
sista hatten- h&m


The Hills

Tjoho. Nu är jag hemma från jobbet och sitter just nu i min soffa och tittar på The Hills. Idag har jag träningsvärk i hela kroppen. Tom i fötterna. Haha.. Så idag blir det ingen promenad. Tror jag kör en stund på träningscykel istället till Fångarna på fortet kanske.. ;)
Nä, The Hills väntar. Mer inlägg ikväll.


Grå. Rosa. Svart. Vit.

Pinky



20100822


Har varit en sväng hos Jess nu och snackat massa skit och skrattat åt roliga människor. Haha.
Finns så mycket skojigt folk där ute!! ;)

Dagens träning blev en springtur/promenad på en timma ungefär. Har tränat fredag,lördag o söndag nu. Bra där!!
Ska försöka komma igång med träningen igen hade jag tänkt. Det hade varit bra så jag är i form till beach 2015. ;)

Nu ska jag sova för imorgon blir det till att stämpla in på jobbet kl 08.00 som vanligt.
God natt på er mina goa läsare!!
 


Dagens


skjorta-h&m
jeans- vet inte men sköna är dom ;)
väska- lindex
hårband- mammas
skärp- gina tricot
skor-converse


Paj


I fredags gjorde jag en smulpaj med hallon, blåbär & bjönbärs i.
Med lite vanlijvisp så blir det väldigt gott!


Söndag

Nu var det söndag igen då!
Måndag, Fredag och Söndag är det hela tiden känns det som!
Nu ska jag ta tag i mig själv och gå upp ur sängen och göra mig lite lunch.


 


MAN- PÄLSMÖSSA

Visst är det snyggt med pälsmössa på killar?


cimon lundberg

H&M 99kr


KRÄFTSKIVA

Några bilder från i Fredags

fulsprit någon? 



NU SOM I NU


jag just nu

Har precis ätit middag och duschat och ska snart köra mamma till stan. Sen vet jag inte vad jag ska hitta på.
Idag har jag ändrat bloggen lite. Satt in en "gilla"-knapp men den verkar inte funka. Humm.
Jag har också varit och gymmat. Cyklade till och från gymmet idag för jag hade ingen bil så idag har jag verkligen varit duktig. ;)
Nu ska jag fixa iordning mig.
 
 /M


Höst Nyheter

FRÅN H&M

skärp- 199kr



skor- 399kr


väska- 149kr


skor- 99kr



tröja- 249kr




GÖR OM BLOGGEN

Jag håller på att göra om bloggen så just nu är det lite rörigt. Men det får ni stå ut med.


TIPPTOPP

FRÅN TOPSHOP


Ni hittar alla klänningarna här!


copy

Tycker Sienna Millers klänning är så himla söt. Gillar när det inte är någon stor urringning.

Jag hittade en kopia på topshop.com för ca 350kr.


Fin

kopian


Fredag

Hej på er.
Ikväll har vi haft lite kräftskiva här hemma. 
Slänger upp lite bilder imon.

Idag har jag jobbat o så gick jag från jobbet vid 3 istället för 5 för jag skulle gymma. Men när jag kommer till Friskis så har dom stängt just idag för "utbildning"!! Så himla typiskt. Jag har inte varit på gymmet på 3 veckor o när jag väl kommer dit så är det såklart stängt.
Åkte hem och gjorde en paj istället. haha
Nä men jag tog en promenad i alla fall. Tror jag kör på en nykter helg den här helgen. Satsar på träning, det behöver jag!
Nu ska jag försöka få lite skönhetssömn.
God Natt



mobilblogg


Idag är det sushifredag! Sushin är från Eriksberg och det är nog stans godaste!!

Blue

Blue

Misslyckat

Haha. Jag gjort ju ett tappert försök att mobilblogg förut.
När jag kom hem och gick in på bloggen (för jag var tvungen att se om jag hade lyckats att lägga upp det) såg jag att jag hade lagt upp samma inlägg minst 20 gånger. Hahah.. Vet inte hur det gick till men nu har jag tagit bort alla förutom 1. ;)
Får se om jag kan mobilblogg något imon på lunchen kanske.. Den som lever får se som någon(?) brukar säga..
Nu ska jag sova. Imorgon är det fredag. GÖTT!
God Natt


mobilblogg

Hej. Sitter på bussen nu påväg hem. Upptäckte idag att jag har ju internet på min mobil o det kostar bara en krona per dag när jag använder det. Hehe. Skitbra ju. Nu ska jag hem o laga mat. Sen ska jag träffa jessica. Nä nu kan jag inte skriva mer för jag skriver så långsamt så snart är alla batterierna slut. ;)

JOBBAR

Hej.

Sitter på kontoret just nu och borde egentligen jobb istället för att sitta här. Kände att jag behövde en lite paus så ett snabbt inlägg o sen ska jag jobba igen. ;)

Har precis ätit köttfärspaj till lunch. Paj är nog en av mina favoriträtter. Så himla gott är det!!

Jag har på mig klackskor idag för jag måste ju verkligen lära mig att gå i de nu. Dom är inte höga men jag dundrar verkligen fram här på kontoret. Haha.. Snubblat på alla dörrkanter har jag gjort också. Herre. Haha. Men men. Snart kan jag nog gå i dom. Övning ger färdighet vettu.


Nu ska jag fortsätta här.

Hörs ikväll.

Hejsvejs


LOVE LEOPARD

Untitled

James&Marilyn - Chanel
349 SEK - modekungen.se
More Chanel t shirts »

Leopardpants
499 SEK - modekungen.se
More clothing »

Wedges med taggig sula
799 SEK - modekungen.se


acid wash denim biker jacket
hm.com
More H&M jackets »

Mai shopping thread - Seite 35 - Forum - GLAMOUR.DE
hm.com
More H&M necklaces »

Black Bowler Hat
hm.com
More H&M hats »


Dagens

Såhär får man egentligen inte se ut på jobbet men
idag orkade jag inte bry mig.


 
hood- h&m
t-shirt- brorsans
jeans- nudie
skor- converse
halsduk- vet ej (onödig idag då det var varmt)

Varför tror jag att det är höst när det är sommar??


Huumm


Sitter i min säng just nu och låter mitt hår självtorka vilket händer väldigt sällan. Ska se om jag har lockigt hår eller inte.
 Och så lyssnar jag på musik och funderar på livet.
Min framtid. Undra hur den kommer se ut.
Vad gör jag om 10 år? Hum..
Vad gör jag om en månad?? HUUUUMMMM..

Ni som har tagit studenten nu i våras. Vad ska ni hitta på i höst?
Jobba? Plugga? Slappa?? Resa??




LOVE


dhpgiöapidghapugjaiå


Jag har hittat en as ball sida där man kan sitta och klistra ihop sånt här. Och massa andra grejer.

Toppen och kjolen är från H&M. Resten vet jag inte. Men i fortsättningen så kommer jag göra dessa där ni kan hitta alla kläderna på nätet. Bra va? ;)


Önskeoutfit PARTY


TRÄNA


Träningsbyxorna är på så nu drar jag ut i ösregnet på en springtur.
Måste skynda mig innan det slutar att regna.
Hörs sen
Puss

Glad

Nu är jag på mycket bättre humör!! Har faktiskt gjort middag till min familj och sytt en halv klänning till min mamma i dag. ;)
De jag har gjort i dag är nog mer än vad jag brukar göra på en vecka. Haha. Jag är verkligen lat!!

 


ööhh

Idag är en sådan där jobbig dag. Allt går åt helvete verkligen. Fan asså. Är verkligen inte på humör. Som grädde på moset höll jag på att krocka med våran surgranne. Glömde att lägga i backen så jag körde full fart framåt istället för bakåt!! (och då menar jag full fart för jag backar jävligt snabbt, haha).
Så nu sitter jag här i min säng med hjärtattack och tackar gud för att jag inte körde in i deras bil. skoja
Nä nu ska jag laga mat och sedan väntar jag på bättre tider. Hejsvejs


tjenis penis

Idag tror jag inte jag orkar blogga mer (för jag har ju bloggat så galet mycket idag)
Så vi hörs imorgon igen, om jag nu inte ångrar mig senare ikväll då...
Aja. Hejsvejs!!


Bild från Hamburgsund


BLACK


Idag blev jobboutfiten helsvart i detta busväder.


Du och jag Hunden


För tredje gången i år och för andra gången den här helgen så har jag badad.
Igår var det skönt. Det var det inte idag.

Imorgon är det jobb igen. En stor SUCK på det! Vill vara ledig. Vill sova ut.
Fan vad jag tjatar om att jag inte vill jobba. Men jag lovar er, jag är faktiskt glad för att jag har ett jobb.
Det är ju inte alla som har det. :/
Men jag är ändå sugen på att vara ledig. På att vara arbetslös i sisådär en vecka kanske. Sen vill jag tjäna pengar igen. Lite ledig bara. Det hade varit gött!!

Och jag som precis har haft en helt sjukt bra helg
fan vad här ska klagas då
nä nu är det slut på det


Hamburgsund

Igår var jag som sagt i Hamburgsund. Hälsade på mina kusiner i deras nya sommarställe.
Det blev nog sommarens varmaste och skönaste dag, skulle jag tro. ;)
Hade i alla fall en grym dag!!

Ingen dålig lunch direkt!



Min kusin och jag.



Lilla kusinmannen



Mitt andra dopp i år!





Vi åkte en sväng till Fjällbacka

Fjällbacka




Sedan kom middagen/pizzan med båt


Under kvällen försökte jag få ett kort på svalorna som hade flyttat in under deras tak. Trodde inte jag lyckades få en bild men nu när jag la in bilderna på dator så såg jag att jag hade visst lyckats väldigt bra.
Ser ni hur den lilla fågelungen gapar efter mat? ;)


BSB


Rotade fram min gamla låda med CD-SKIVOR (från 90-talet).

Just nu lyssnar jag på Backstreet Boys- Black & Blue
Den är faktiskt grym!! Hehe 


Lördag 14/8


(fixade till lite extra färg på den sista bilden för jag är så blek) ;)

KLÄNNING- VILA
SKOR- USA
HATT- MALLORCA
ARMBAND- EFVA ATTLING, GINA TRICOT


Hej

Igår var jag i Hamburgsund hela dagen och vi hade det verkligen hur skönt som helst.
Idag har jag legat vid havet en stund men det började regna helt plötsligt så då åkte jag hemma. Nu ska jag städa och fixa lite saker.
Ikväll får ni en bildboom från gårdagen. ;)
Hörs senare
 


bild från igår


dagens vill ha outfit



Allt är från modekungen.se

Dagens Vill Ha Outfit!!
Egentligen vill jag inte ha den blå färgen på väskan men hittade ingen annan.
Med lite silvriga smycken, halsband och ringar så hade detta gärna fått bli min dagens outfit!


Nu åker jag till Hamburgsund

Hörs ikväll.
Hejsvejs



Gästblogg(e)2

Hej kära läsare!

Nu blir det ett mode-gästblogg av Blogge!

Det har nästan gått ett år sedan jag gästbloggade, enligt Mila blev det en succe då minst 50009 unika besökare besökte bloggen under tre dagar. Jag kan vara den mest modemetvedtna människan i Göteborg, därför får jag möjlighet att gästblogga igen.

Beigt är ute! Om ni tog mitt råd så gjorde ni rätt, men tiderna ändras, beige är lika med gammalt nu!

I höst gäller leopardmönstrat för tjejer o kattmönstrat för killar. Kattmönstrat menas med en egen unik stajl där man inte följer de vanliga tråkiga mönster som finns i butikerna. Våga vara kreativa! Exempelvis kan man vara helsvart eller helorange, bara man tror på det man gör. Om man följer de trender som står i tidninarna är man omodern! Hitta en egen stil. Jag kör med helbeigt även fast det är ute, men det funkar ändå! Faktum är faktikst att beigt aldrig blir ute, om du fyllt 20 o slutat växa, köp beigt! För beigt kommer aldrig bli omodernt, beigt är gammalt, nytt och NU! KÖP BEIGT!


Hej och Hej då


Nu drar jag till Amanda och hänger. Stannar nog inte länge så jag återkommer senare. ;)
Ciao


Nu ska jag

NU SKA JAG gå och lägga mig.
Ska somna till regnet.
Mysigt.
Imorgon är det fredag.
God natt


?


KATE MOSS


LIKE



Flickan t.v. är det jag vill säga några ord om nu. Jag vill förresten inte prata om henne alls. Jag vill bara säga några snabba ord om att KappAhl har verkligen lyckats här. Jag skulle lätta kunna ha på mig hela hennes outfit och hon är kanske 6 år. Like på den!!
haha ;)


FIN

create avatar
Fick en hatt idag av mina snälla vän Mikael.
Visst är den fin?!! 


Hola

Jag vet att jag är sämst på att blogga på dagen men när man jobbar till 5 och sedan vill göra något på kvällarna istället för att sitta vid datan så blir det såhär. Därför blir det mer bloggande nu vid 10.

Efter jobbet idag så åkte jag in till stan där jag köpte en skjorta och ett linne. Sedan mötte jag upp Jessica så gick vi till Tranquilo och åt lite. Hann också med en sväng på stan där Kulturkalaset är igång för fullt. Så det var väldigt mycket folk i stan idag.


jag såg joel kinnaman men jessica fick hänga ut genom fönstret för att se honom. haha

 
Tranquilo

 


CRAZY

Lyssnar på den här låten just nu och jag tycker den är grymt bra.
Hörde den första gången för kanske 5 år sedan. Jag kommer ihåg det jätte väl. Det var när jag hade praktik på ett Design företag och där fanns det enorma tv-skärmar och ljudanläggingar. Och DÄR spelades den här och de var första gången jag såg videon. Blev helt fast direkt (kanske för att skärmarna och ljudet var så häftigt också).
Jag kommer ihåg det som att det var igår. Lite sjukt att man kommer ihåg en sådan sak så himla tydligt när jag inte ens vet vad jag åt till middag igår.

Gnarls Barkley- Crazy

Aja. Nu ska jag sova för imorgon väntar jobb.
God Natt

förresten. jag sov inte alls bra på min nya madrass. den var stenhård. men det sägs att den blir mjukare med tiden. hum. annars får jag väl köpa en annan. kan knappt sova i den som den är nu. stenhård verkligen.


KOMMER NI IHÅG

FÖR 6 MÅNADER SEDAN HADE VI JU VERKLIGEN ENORMT MYCKET SNÖ.
OCH DET VILLE INTE FÖRSVINNA.
SNART ÄR VI DÄR IGEN


En hängande Dagens


Ser ju för tråkigt ut! Haha..
Men tänk attt byxorna är tighta och inte sådär skrikrosa som de ser ut att vara. Kängorna är lite klumpiga och tröjan är bara snygg! Perfekt med andra ord! ;)

tröja- zara
byxor- filippak


JAG SKREV EN

Jag skrev en lista idag på jobb om vad jag skulle göra när jag kom hem idag. Nu har jag varit hemma i över en timma och har inte börjat med något. Eller jo, blogga stod ju med på listan och det gör jag just nu!

Söka jobb x 1000 och lite annan skit står på min lista.
Men idag har jag ingen ork alls. Vill bara ligga i soffan och äta godis. Lösgodis. Det var verkligen länge sedan nu.
Fast just nu är jag mest hungrig. Lax med dillstuvad potatis. ÅH. Det hade suttit finfint.


Snark

Idag är verkligen en sådan dag där ingenting verkar funka. Eller a, det funkar som att inget kommer fungera imorgon. Kommer inte kunna sova en blund i natt! Oj vad mycket problem jag fick helt plötsligt (känns det som). 

Och jag kommer nog inte kunna sova i min "nya" säng heller då jag har bytt till den nya madrassen som jag köpte igår.. Lika bra att gå och lägga sig nu så man kanske få nog sömn. Ska upp extra tidigt imon också för jag ska ta bussen till jobbet. Suck 

GOD NATT PÅ ER
/FJANT


Just nu längtar jag efter

-en lång sovmorgon
-en solig sommardag
-en resa långt bort
-helgen
-att göra om mitt rum
-en ny garderob + kläder
-lite godis
-och SÖMN





panik bara

Nu blev jag arg. Insåg just att imorgon måste jag köra lastbilen på jobbet när jag ska köra bud. Faan. Kan verkligen inte köra den. Och då menar jag VERKLIGEN INTE.
Sitter som ett frågetecken och funderar på om jag ska säga att jag är sjuk imon. Åh vad det hade varit skönt att slippa köra LASTBIL. Och ÅH vad det hade varit skönt med sovmorgon.  
Idag körde jag till Landvetter flygplats igen. Fast då tog jag chefens bil eftersom det är en bit dit. Haha. För han vet att jag inte kan köra lastbilen. Men imorgon är han inte där så därför fick jag lite problem nu!!!


 


old pic


Promenad

Har precis kommit hem från jobbet och nu ska jag möta upp Jessica så ska vi ta en promenad.
Sen ska jag hem och söka lite jobb för jag har inte så många veckor kvar på mitt nuvarande..
Bloggar mer ikväll!!


Glasslistan

Har ni ätit mycket glass i sommar eller? Jag har nog tryckt i mig några marsglassar i alla fall. Har inte blivit så många som det brukar då jag har jobbat hela tiden. ;)

Hittade den här kalorilistan och tyckte det var lite kul att se skillnaden på de olika glassarna.

Kalorilistan


88:an, 183 kcal

Cornetto classico, 248 kcal

Cornetto jordgubb, 195 kcal

Cornetto citron, 198 kcal

Cola split, 92 kcal

Glassbåt, 192 kcal

Lakritspuck, 162 kcal

Magnum java, 256 kcal

Magnum mayan mystica, 286 kcal

Magnum vit choklad, 258 kcal

Snickers bar, 288 kcal (Den är så god)

Nogger, 200 kcal

Sandwich, 165 kcal

Calippo cola, 92 kcal

Päronsplit, 83 kcal

Kaloribomberna

TipTop, 376 kcal

Cookie, 315 kcal

Daimstrut, 347 kcal (en av mina favoriter)

Dansk nougat, 306 kcal

Källa: Aftonbladet

IKEA

Har varit på IKEA en snabbis nu och köpt en våg och en madrass till min säng. Den madrassen jag har nu åker hela tiden ner på golvet så det fick bli en ny tjockare. Så nu hoppas jag att jag kan hoppa i sängen utan att den åker ner ;)

När jag är på IKEA blir jag alltid lika sugen på att flytta hemifrån.
Åh vad jag längtar till den dagen då jag får fixa min egen lägenhet precis som jag vill!  



min nya madrass och våg

Har varit och hyrt Bröllops Fotografen så nu ska jag se den.
Hej så länge


Måndag

Hemma från jobbet nu. Idag har varit en låååång dag. Fast den har gått ganska snabbt. Har varit på landvetter flygplats bl.a.. Berättar mer sen.
Nu ska jag laga middag.
Ciao

10-08-08


shorta- gina tricot
klänning- h&m
halsband- kappahl
skor- gamla h&m

Nu ska jag gå och lägg mig. Imorgon väntar jobb igen.
God Natt


MAT

Nu var det allt ett tag sedan jag slängde upp en matbild.
Så här får ni dagens middag:

Ris och kyckling med sallad


RUN bitch RUN

Har varit på lite släktkalas nu och funderar starkt på att ta på mig springskorna och ge mig ut i regnet. Åt nog lite mycket tårta. Fast en film och chips lockar också!! Jaha. Då var man där igen. Nä denna gången ska jag inte låta "gottesuget" styra mig utan nu ska jag fanimig ta på mig springskorna.
Hörs om en stund efter min springtur.
Ciao


GårDagens

 
Blev lite höstig men det var för jag trodde det var kallare än vad det var.
Svart är dock alltid snyggt..
 

När fasen ska jag använda mina sommarklänningar som hänger i garderoben??
Den vita tubklänningen tex.. Humm.. Får bli nästa solresa antar jag!


dagens vill ha outfit

ENKELT OCH SNYGGT

marcella 


BLOGGA

Igår hade jag helt enkelt inte tid för bloggen.
När jag
vaknade var jag på riktigt dåligt humör och det var jag typ hela dagen. Var ute på havet och solade en stund och sedan när vi åkte hem så fiskade vi upp 2 makrillar. Pappa tycker det är så himla kul. Haha. Det tycker inte jag. Bara äckligt. Jag fick köra båten och så drog han upp dom och dom sprattlade och bajsade ner hela båten
(nästan) och så fick pappa bryta huvudet av dom för att de skulle dö direkt, men på den ena så bröt han inte riktigt av det (alltså inte med flit) och så ser vi efter 5 min att det fortfarande rör sig i hinken. Blääääääääääää.
Så fisk blev det inte till middag för mig i alla fall.
Träffade Malin på Chez och tog en pizza istället :)


Tänk

Med färg på mina bryn.
Från bruna till mörkt bruna.
Det blir fint.
Det ska vara markerat.
Markera sitt revir.
En hund ja.
Man är nog lite knäpp.

 


JAG VILL VARA BRUN OCH HA RÖDA LÄPPAR


Skor + Halsband

DAGENS SHOPPING

MINA NYA FINA SKOR. Har gått och blivit KÄÄR


Tjenare!!

Vad händer??!? Bloggen håller på att bli stor. Får ju nya besökare hela tiden!! Sköj!!
Hoppas ni har sköj nu. Lär ni ju ha om ni läser detta!! WOHO.
Idag har jag shoppelishoppat. Woho. (WOHO?) Eh. Visar de senare.
Har i alla fall haft räkkväll ikväll. GOTT!! 

Jesper var där ja!


DagensTräningsOutfit


Promenad/Springa

Har varit ute på en timmas lång springtur nu. Eller jag sprang så mycket jag kunde med knät o så gick jag lite (mycket) också..
Avslutade med några knäböj men då sa knät verkligen ifrån. Hehe..

bild från igår


Långklänningar


Grön långklänning- H&M
Svart långklänning- Gina Tricot


Gratis är gott!(?)

Efter jobbet så åkte jag in till stan och mötte upp Sandra. Vi gick i affärer en stund och sedan köpte vi en frapino. Woho. Dom hade precis fått in så nu kan jag meddela er att dom INTE är slut längre!!
Efter fikan så gick vi till Bangs for memories, där jag klipper mig. Skulle fixa till min frisyr lite för den kändes inte 100. Men nu är jag nöjd. Fick med mig lite grejer hem också. Så himla snällt!! Och jag slapp betala för klippning. :) Riktig lyx va de!!


GREEN


Blev allt lite shopping idag med. Borde kanske inte shoppa så mycket hela tiden!!
Grön klänning och grön "jacka" från H&M fick hänga med hem.

Måste bara köpa några mer saker imorgon kom jag på nu. Ett par skor och en skjorta. Sen ska jag väl inte behöva shoppa på några dagar!! ;)


Dagens Look?

Tycker alla mina outfits är så tråkiga nu när jag måste ha "speciella" kläder på jobbet (eller a, dom är inte alls speciella med andra ord)  :/
Så idag bjuder jag på en Dagens (snyggaste) Look från min kompis Sandra..


Halloj



1.2.

TJOHO. LIGGER I MIN SÄNG NU. SOM VANLIGT VID DEN HÄR TIDEN. TYP. HAR TVÅ ALTERNATIV JUST NU. 1: GÅ UPP OCH GÖRA ROSTMACKOR MED MARMELAD OCH OST OCH SEDAN SE EN FILM. 2: SÄTTA MIG PÅ TRÄNINGSCYKELN OCH KÖRA JÄRNET.
SVÅRT FAKTISKT. FIT ELLER FETT. DET ÄR FRÅGAN.


FIT ELLER FETT


Vi Vandrar Vidare

Efter jobbet så åkte jag in till stan och mötte upp Malin och Jessica. Vi satte oss på Le Pain Francais och snackade skit och käkade lite.. Vi skulle egntligen gå på Liseberg men Marit Bergman skulle uppträda idag så vi sket i det. För det lär ju ha varit mycket folk där!!

Mums. Haha.


Vi förflyttade oss sedan till Espresso House (där Filippa kom in i bilden, t.v.).

Vi bytte fik för jag o Jess ville ha en Frapino men dom var tydligen slut i HELA Göteborg!!
Så efter det var vi inte så glada ;)
 

Vi Vandrar Vidare

Vi hittade sedan en väldigt vackert hus som vi blev stående framför en stund..


BLUE


Mitt nya nagellack är från Depend, nr 171.


Mer bilder från i Lördags.

Mindre ego bilder!

ARMBAND




Efter jobbet så åkte jag till H&M för att hitta den transparanta skjortan jag är på jakt efter. Kom dock ut från butiken med lite nya armband bara!!

När jag kom hem vid halv 6 så la jag med i sängen och degade (dagens outfit-bild blev till då) men sedan kom Ebba och vi åkte då till Lisa där jag träffade Linn och Danni också. Trevligt att träffa tjejerna igen. Var verkligen ett tag sedan nu.

Sova.
God Natt.
 


EGO


bilder på MIG från i lördags (och en med Jessica)


Dagens (Slappaste) Look


Orkade inte riktigt idag.. Detta är i alla fall dagens jobboutfit.. Jeansskjorta och ljusa byxor..
Nu skulle jag gärna vilja sova.. Är astrött!!


Första Augusti

Nu ska jag sova och imorgon är det jobb igen. God Natt


Pizza eller Sushi?!


Pizza eller sushi?!
Ja det är frågan..

Sushin är min såklart



D L


t-shirt- monki
byxor- bik bok
skor- keds
väska- köpt i Italien
halsband- indiska
armband- h&m


Stor städning

Nu blir det stor städning innan resten av familjen kommer hem från Danmark.
Hörs lite senare men dagens look och lite annat gött.. ;)

Söndag

Hoho. Idag har det varit soool. Härligt!! Har såklart inte fått någon färg men det har varit skönt att ligga i solen ändå!! ;)

Just nu är jag inne på SushiGBG.se. Försöker hitta någon sushi som ligger här i närheten och inte kostar 30 kr/bit.. Det går sådär..
Tror det blir pizza istället... Haha..


hemmagjort sushi


Dagens Look 2010-07-31


tröja- monki
byxor- h&m
klocka- gran canaria
strumpor- åhléns
armband- efva attling, gina tricot
ringar-(?)


RSS 2.0