Skit väder!!

Man vill ju bara hopp ner under täcket och glo en film när det är sånt här tråkigt väder. Vad hände med vårsolen?? Höstväder eller nått är det ju ute nu. Usch!! Usch!!
Ett varmt bad hade varit skönt. Synd att vi inte har något badkar bara!!
Ikväll får de bli mys framför tvn, gott.

Min tv-kväll:
20:00, Tv3- Anna Anka söker assistent
21:00,Tv3- Efterlyst
22:00, Tv3- Sandhamn
21:35, Canal + Hits- Slumdog millionaire






Sista outfiten för denna månaden



Jeansjacka-lindex, leggings-bik bok,
svart tröja- Tara, vit hood- h&m, halsduk- twist&tango


Jag var bara tvungen

RÖSTA

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!

Ibland har jag allt för mycket fritid. Haha 
Men men. Gå in och rösta på min för sjutton.
Tack&Hej


3/30

Det gick bra hos osteopaten. Han var ganska snäll. :)
Han tryckte på alla spänningarna runt knät och så. Innan haltade jag lite och fick ont i knät om jag gick snabbt. Nu går jag jättebra (eller så kanske jag bara inbillar mig de eftersom han sa att de skulle hjälpa). Haha.
 Aja, det känns bra i all fall. Ska dit en gång till och sen ska det ha hjälpt en del. Får se om jag har massa blåmärken imon? Han sa att jag inte skulle få det men han tryckte ju super hårt så borde få de.. :P
Han sa också att jag borde skaffa mig en Personlig tränare. Så nu har jag ringt och fixat de. 
Jag som inte ens ville gå dit först men nu när jag var "tvungen" att skaffa en PT så är jag nöjd!! Hoho..

 


Hej

Hej.
Idag har jag varit och tränat med Sandra och sedan gick vi och åt lunch. Vi hann med en sväng på stan innan filosofin också. Snart ska jag gå ner till ostiopaten(?). Vet inte vad man gör där men pappa tyckte jag skulle gå dit. Man ska fixa så att knät blir bättre på något vis. Aja, jag får se när jag kommer dit.
Hörs senare
Puss


Efterlyser

Jag efterlyser min gröna klänning. Förstår inte vart den har tagit vägen. Är det någon som har den?
 Någon som jag har lånat ut den till eller någon som har snott den!! ;)
 Jag vill i alla fall ha tillbaka den..
Peace


Tylösand

Tylösand

Jag vill ha sommar!!
Och jag vill åka på en liten tripp till Tylösand nu!
Så j*vla nice!!


PA

jag har snackat mycket om mitt projektarbete den senaste tiden. men har inte varit så tydlig med vad det är jag gör, så tänkte berätta de för er nu(bättre sent än aldrig).

jag designar, syr och fotar klänningar. klänningarna jag har gjort är var och en efter en årstid. jag har skissat klänningarna, sytt ihop dom och sedan fotat dom i den "rätta naturen" 
jag har alltså fått inspirationen ifrån t ex vintern och då gjort en vinterklänning så som vinternaturen ser ut. typ. hehe


här är 2 klänningar av 4

detta är höstklänningen som jag har gjort




och detta är vinterklänningen.


hoppas ni förstod lite i alla fall.

nu kommer jag inte skriva något mer om mitt projektarbete. 
over&out

Mums

Håller på att laga lite mat nu. Mamma började men eftersom hon hade tänkt att göra köttfärssås med MATVETE(?) så tog jag över och nu blir det köttfärssås med spagetti. Mums

Till efterrätt blir det våfflor. GOTT


 


30/3-10



Smycken: ringar- indiska & h&m, armband- gina tricot och efva attling,
halsband- marocko


Tisdag

Sitter i skolan nu och håller på att skriva ett arbete. Snart börjar nästa lektion, svenska och sen är det bara en kvar, matte.
Ikväll ska jag plugga och så hade jag tänkt att rensa hela min garderob. Det behövs verkligen för som den är nu så är det bara en ända stor röra..  


Natti

Nu börjar batterierna på datorn ta slut. Sladden är inte här så då är det väl lika bra att jag går och lägger mig.. Imorgon är det skola från 12-16. och sen måste jag plugga en del på kvällen.
Det är bara 30 skol-dagar kvar och sen är jag fri.. Wiee! Har ingen aning vad jag ska göra då. Börja blogga på "heltid" kanske.. ;) 
Nu ska jag sova.
Natti


Planer

Eftersom jag är en sån människa som gillar att planera och göra listor (inte för att jag brukar följa det som står på listorna) men det kan ibland vara bra att ha.
Mina planer för lovet som börjar på fredag är:

- Fixa balklänning

- Övningsköra + boka uppkörning o allt de där

- Träna (och kanske sola lite)

- Köpa en ny kamera

- Färga håret! Eller?

- Börja på "mitt projekt" som just nu är
hemligt
och som jag inte vet vad som komma skall

- Fixa musik till studenten med Sandra


- Sy min studentklänning


Over & Out


Måndag

Har sköljt bort min ansiktsmask nu och känner mig som en porslinsdocka. Helt ren och blank blir man. Haha
Snart ska jag gå och lägga mig. Fast först ska jag städa mitt rum och skriva lite på ett naturarbete.

Förresten. Jag vill bli mörk igen. Tycker min nuvarande hårfärg är så tråkig.
Gillade det mörka!!


eller vad tycker ni?


Runt 100-lappen

H&M


Dagens Låt

Hörde den här på gymmet idag och jag blir så glad av den
Vet inte varför, men blir bara de ;)


Hallå Bloggen!!!

Nu kom jag precis innan för dörren och självklart sätter jag mig framför datan det första jag gör. Hehe
Idag har jag varit i skolan hela dagen. Började halv 10 med prov och det gick ju inte så bra, fast det visste jag redan.
Efter provet gick jag på stan och köpte en present åt min bror, han fyller år idag. Grattis brorsan! ;)
Sedan var det dags för gym med Sandra. Idag var vi slappa. Tränade typ en halv timme och sen gick jag o solade.. Hehe
Efter gymmet åkte vi tillbaka till skolan och jag hade matte och lyckades räkna en hela sida, typ 4 tal = JÄTTE bra(jag är seriös) är super nöjd med min insats idag för jag fattade för en gångs skull.. Tummen upp för de!!

Snart kommer mormor och farmor hit och då blir det tårta. Marängtårta såklart. :)
PUSS


Gästblogg(e)

Hej kära läsare!

När Mila först frågade om jag ville gästblogga var jag till en början tveksam, vad som jag var orolig över var hurvida jag på något sätt skulle nå ut till er läsare på ett sätt som ni tycker är både intressant och givande. Efter en kortare tids fundering var det dock ganska självklart att det var mode jag skulle blogga om.

Det finns en synonym till ordet mode, det stavas beige. Många kanske skakar på huvet och tänker "herre gud vad torrt" eller "den killen har fan inte koll". Men faktum är att det nya 10-talet kommer tillhöra beige. Beige är en mycket vacker färg som funkar till alla tillfällen, från fest till fredagsmys. För att beige ska få ett genombrott i modevärlden krävs dock en ny attityd till färgen. Sluta förknippa beige med gammalt och grått, när det faktiskt är ungdomligt och coolt. Här måste ni ta ett ansvar och ändra inställning samt det viktigaste, börja bära beige. Snart kommer det ske en explosion, en explosion så beige att alla vill ta en del av den. Välkomna in i 2000-talet, varma hälsningar Blogge


28/3-10

Nu är det slut pluggat för idag. De får gå som det går imon..
Ska göra några mackor och sedan slå mig ner framför tv.
Blir nog Johan Falk filmen. Gillar dom skarpt.



Har kommit på att jag borde nog skaffa mig en balklänning snart.
Och en väska till balen och skor. och en studentklänningen. och skor till den.
Hur mycket som helst som måste göras.. Tror jag får ta tag i de på lovet som är om 4 dagar..


s&f

idag är det en sådan där plugg-söndag. sitter med min staden&framtiden-bok och läser om 1800-talet.
vad är de för ämne egentligen? a för det är faktiskt ett ämne. staden&framtiden. humm. inte speciellt roligt. imorgon är det nämligen ett stort prov. staden&framtiden prov. jag gillar inte ens ordet. staden&framtiden.
blää


Accessory report Spring 2010

Del 2


Viktor & Rolf


Viktor & Rolf


Pierre Hardy


Prada


Proenza Schouler


Nina Ricci


Chanel


Lanvin


Lanvin


Lanvin


Mulberry


Mulberry


Louis Vuitton


Oscar de la Renta


Philippe Ferrandis


Philippe Ferrandis


Sonia Rykiel


Dagens Låt


Söndag

Känner att jag inte redo för att ställa om klockan. Hade gärna sovit några timmar till men då går ju hela dagen typ..
Idag har jag galet mycket träningsvärk i rumpan. Fattar inte vad jag har fått de ifrån. Kan knappt gå!! Herre..

Igår va jag i alla fall ute, trots regn. Hehe
Började förkröka hemma hos mig med några och sen åkte vi in till Viktorias och var där ett bra tag. Sköj som fan va de..
Mikael och jag drog vidare till Berså sen men där va det inte så kul.
Men kvällen var grymt lyckad i alla fall och jag var inte dyngrak som jag trodde jag skulle vara eftersom jag inte hade varit ute och supit på länge nu!! Haha.. ;)
 


Tack för igår alla glada =)


Ny Design på G

Nu när våren kommer så tänkte jag göra en ny design på bloggen..
Har börjat lite smått men hinner inte mer idag.. ;)
Jag ändrar lite när jag har tid helt enkelt..

 


Sommartid

Glöm inte att ställa om till sommartid inatt.
Det blir en timmes mindre sömn..
Buu..


OMFG

Bloggen är dödligt seg.
Därför fick det bli en Del 1 osv..
Så jag slänger upp den andra delen imorgon eller nått.
Nu blir det sushi..
PUSS


Accessory report Spring 2010

DEL 1

Karl Lagerfeld


Balmain


Bruno Frisoni


Chanel


Christian Louboutin


Givenchy


Loewe


Jimmy Choo


Miu Miu


Nicholas Kirkwood



Godmorgon godmorgon

..till alla er som vaknade nu.
Själv har jag varit och gymmat. Jag är ju så duktig.. ;)
Så nu ska jag slänga i mig någon lunch och sen ska jag plugga och städa mitt rum.
Om det slutar regna så ska jag nog ut ikväll. Det var planen iaf men man blir ju så sjukt otaggad av vädret.. BLÄÄÄ


Fredagens

Idag var det ingen speciell outfit, förutom klackar.. Men såhär såg jag i alla fall ut ikväll..

(va inte så fotogenisk idag)Hehe


Mina nya klackar!!


Nu ska jag gå o lägga mig. Är helt slut.
Har varit en sjukt stressig dag..
GOD NATT


Fredagen

Tjoho. Bättre sent än aldrig..
Kom precis hem från operan och "musikalen" eller va de nu va, o den var helt okej. Ganska sköjig men inte 100. Mer än så har jag inte att säga om de.
Fick i alla fall köpt mig ett par klackskor idag. Som jag inte kan gå?!?! Men detta är bra träning till balen och så.. Någon gång måste man ju börja. Har inte gått i klackar på ett år. Kommer faktiskt ihåg "sista gången" som att det var igår.Hehe..  Jag hade precis köpte mig ett par nya, jättehöga och smal klack var det. Gick som en riktigt primadonna. HAHA, nä men jag kunde gå i dom faktiskt!! 
Om jag tar på mig dom nu så kommer jag bryta benen och fötterna.. Lite konstigt ändå att gå från "skyhöga" till plattisar.. Aja. Nu håller jag i alla fall på att lära mig igen. Men f*n vad skönt det var att ta av mig dom när jag kom hem(har haft på mig dom hela kvällen).. Underbart..

   
På operan. Guys and Dolls


Fredag

Sitter i skolan nu och har bild. Slutar om någon timme och då ska jag ner på stan och shoppa!! Ska äntligen köpa mig ett par klackskor. :)  Ikväll ska jag, jessica och våra mammor på guys and dolls på göteborgs operan. Ska bli sköj!!
PUSS


Gymmat

Jag och Jessica kom precis hem från gymmat och fan vad vi svettades. GÖTT, då känner man i alla fall att man tar i. Så nu hoppas jag på träningsvärk imon. haha
Sen åkte vi och solade, så nu har jag fått några nya fräknar. ;)

Funderar på om jag ska göra våfflor?? 
Det är ju ändå våffeldagen men jag orkar typ inte. Kommer ta en halv timme att göra och sen kommer jag bara orka äta en.. Fast det är nog värt det. Haha, herre vilka jobbiga beslut jag måste ta hela tiden. Sjukt jobbigt liv jag har!!! Nä nu orkar jag inte mer, stänger ner bloggen för idag.
Hörs imon och då är det helg!!!!
PUSS


accessorize




SegDag

Vaknade kl 07.30 av james morrison röst (min väckarklocks-signal). Snoozar dock vidare i ungefär 20 minuter när jag inser att jag får nog skynda mig nu. När jag väl är klar hittar jag inte mina nycklar. Jag letar igenom hela huset och alla fickor när jag kommer på att jag redan har lagt ner dom i väskan!! Springer till bussen och missar faktiskt INTE den!! Skönt.
Dagen fortsätter med filiosofi en timme. Efter de så åker jag ner till stan för att boka en ny resa(mamma ville inte åka till Turkiet). Det finns knappt några resor kvar men jag hittar en okej, men de datumet kan såklart inte mamma. Så nu får hon ta tag i de. Jag har bokat 4 resor nu men ingen lär väl bli av. Blir så trött på sånt.

Sedan bestämmer jag mig för att åka hem. Springer förbi en sushibar och köper med mig lite sushi hem när jag ser världens godaste sallad som jag hellre vill ha(jobbigt :P). Skiter i salladen och beger mig mot bussen. Hungrig som ett djur går jag till Espresso House för att köpa en Frapino (tyckte jag förtjänade de efter en seg dag). Men såklart är maskinen trasig och det blir ingen Frapino.. Går till hållplasten och missar bussen med 1 sek. 
Väl på bussen inser jag att jag har glömt att köpa klackskorna som jag hade bestämt mig för. Fan. Dom kommer säkert inte finnas kvar imon, fanns bara ett par kvar.. 

SUCK

Och nu sitter jag här.


DagensLook




Sex and the City 2

En liten sneak peak på den kommande Sex and the City filmen som har premiär den 28maj!!



GOODNIGHT

Har fått någon dålig vana att lägga mig väldigt sent på kvällarna. Brukar inte somna innan 2-3. Vilket leder till att jag är skittrött i skolan. Så idag tänkte jag lägga mig någorlunda tidigt.. Hoppas ni har haft en bra dag!! PUSS

LIKE


MilasMat

Nu är jag igång igen och håller på och ändrar på kategorierna.
Har en ny kategori: Milas Mat.
Låter som en grym kokbok!! Haha
Aja, där får ni i alla fall läsa om mat, i stora lass.

Som en start på detta så tänkte jag visa dagens meny!! ;)

Frukost

Havregrynsgröt med sylt och en shot

Lunch

Sallad- kyckling,pasta,tonfisk mm

Middag

Nudlar, grönsaker, kycklingspett och falaflar(?)
Första gången jag åt falaflar idag, ingen höjdare!!


Klack VS Converse


VS


Vilken outfit som helst kan få ett lyft om man har ett par snygga klackar till
Jag föredrar klackar framför allt annat. Dock kan jag inte gå i de nu eftersom mitt knä är så dumt(ja ni vet, jag ska inte dra de igen).
Så nu är jag allt glad att converse finns. Min personliga favorit är de med militärmönster på.


Vad föredrar ni??

Pic


MANligt??




Bilder från modevisning

Några bilder från gårdagens modevising.
Snygga kläder, bra musik!! 
(tummen upp)


Förslag tack

Ni får gärna komma med förslag så att jag kan göra bloggen bättre!!
Säga vad ni vill att jag ska skriva om eller något ni tycker att jag inte borde skriva.
PUSS


Hej

Nu har jag bokat 2(!!) resor. Först bokade jag en i stan till Gran Canaria. Men den verkade sådär så nu har jag ringt och bokat en till till Turkiet. Det är samma datum och samma pris så ska bara bestämma mig för vilken jag vill ha.. Humm

Gran Canaria- 7 dagar varav 2 resdagar. Alltså bara 5 dagar där.. Det suger!!
Turkiet- 8 dagar varav 2 resdagar på natten. Alltså 8 dagar där.. Skit bra.

Tror jag väljer Turkiet. ;)



 

Humm

Om jag hade varit på modevisningen hade jag blivit rätt förvånad om modellerna kom ut såhär!!
Hahaa

Man kan röra sig i kläderna i alla fall, de är ju bra ;)


Tiden går fort när man har kul

Verkligen. Kvällen har bara sprungit iväg.
Jag som tänkte att jag kunde göra några vettiga saker men icke.
Funderar på om jag ska hoppa ner i sängen och se Flickan som lekte med elden..
Älskar alla dom filmerna!!
:):)



Morgondagens schema:
10.30- Träna med Sandra
12.00- Lunch
13.00- Skola/Filosofi
14.00- Gå på stan.
Gå till en resebyrå och fixa en trevlig resa till värmen
Köpa ett par klackskor


MAN

Solisar



Scar

Ligger helt slut i min säng och vill bara ligga kvar här tills det blir morgon igen. Borde väl trycka in mig lite mat men orkar inte just nu.. Trodde att skolan skulle vara lite lugn nu igen men det är den inte. Har massa grejer som måste göras. Suck
 Imorgon ska jag i alla fall träna, har inte gjort det på ett bra tag nu eftersom jag har varit sjuk, så det ska bli super skönt. Ska använda mina nya träningsbyxor. Dom är långa så jag slipper visa mina fula ärr på knät.. ;)

Nä nu ska jag titta på tv och vara nöjd & glad att projektarbetet är klart. :)



DagensSmycken


HighOnLife


Ska kila iväg och kolla på High on life UF:s modevisning nu.
Ska bli kul att se vad dom har gjort då dessa tjejer har sjukt snygg klädstil!!



VÅR

Nu är det vår. UNDERBART
Solen skiner och uteserveringarna har börjat byggas!!
Efter skolan gick jag och några tjejer till Espresso House och jag unnade mig en sjukt god kyckling och bacon macka!!! Min favorit macka :)


Kyckling&bacon macka och Sandra i höstas..




HejHej

Tänkte bara säga hej en snabbis. Jag ska åka till skolan nu och sen är det möte med handledaren för att lämna in projektarbetet.. Känner mig faktiskt väldigt nöjd med de.. :)
Ha en bra dag så hörs vi sen!!
PUSS


Bilderna som ingen har sett

Del 1
Frida och jag tog en sistamintuen och landade i Grekland.
Vi hade betalat för flyg + hotell en natt
Detta var sommaren 2008 och en av de bästa resorna jag har gjort.


Hamnade på ön Santorini som hade lavasand


Vi bodde på tre olika hotell, detta är nr2


Vi låg på stranden hela dagarna och brände oss rejält



Santorini är ingen ö man åker till för att festa. Dit åker man med sin pojk/flickvän







Lite festande blev det dock


och då passade jag på att göra en henna.. ;)



Gött som fan var det!!



BRÄND


Woho

Jag är klar med mitt projektarbete..
Tralalala..


Cola Lime

Finns det i Sverige?
Min bror hade köpt med det hem från Tyskland och jisses vad den är god!!



Dricker underbar cola lime i väntan på kladdkakan som min bror bakar. Hehe
 GÖTT ;)


DagensDagen



Såhär springer jag runt idag.
Jeans, tröja, kängor och flätor. 


LOST

Idag råkade jag försova mig och råkar visst missa min mattelektion som börjar om 2 timmar. Men det är snart historia..och det är projektarbetet snart också. Tänk vad ett "litet" arbete kan göra med en. Få en att gå in i väggen, tappa bort sig själv på denna väg. Förvirrad och bara allmänt borta, det svartnar för ögonen varje gång man reser sig upp och att vet att ikväll och inatt kommer jag sitta där med mina uggleögon och önska att jag aldrig hade blivit född...
???, vad babblar jag om egentligen.. A ni förstår, jag är helt lost..



12 timmar

Detta är ju sjukt. Nu har jag suttit vid datorn i 12 timmar!!
Den senaste timmen har jag dock inte gjort någon nytta.
Herregud, jag behöver ha en dag i veckan som är en data-fri-dag-typ!!
Fast jag har ju inte precis suttit framför facebook i 12 timmar utan jag har slitet som en gris med projektarbetet. Så jag har faktiskt varit jätteduktig.. hehe

Nu ska jag hoppa ner i min underbara säng och drömma sött om mitt projektarbete..
GOD NATT ALLA GLADA


2010-03-21

vill bara sjunka igenom soffan. bort från plugg, bort från datorer, papper, pennor, sudd och allt som har med plugg att göra. projektarbetet håller på att ta livet av mig. men det är inte långt kvar. tisdag. då lever jag nog igen.




De bästa serierna enligt mig

1: Prison break

Första säsongen är det bästa jag någonsin har sätt!! Sjukt slut också.


2:Gossip Girl

"You know you love me!" Klart vi gör!!  Grymt, grymt, grymt!!


3: 24


Första säsongen-LOVE IT


Tack o hej



DagensLåt


Söndag=Plugg

Hejsan hoppsan!
Sitter vid mitt köksbord och dricker blåbärssoppa och ska precis börja med mitt projekt arbete!!! Idag är tanken att det ska bli klart och det kommer nog ta hela dagen. Så idag blir det inte mycket bloggande men det får ni stå ut med.

I love you Phillip Morris, som vi såg igår va la sådär. Lite kul ibland, sjukt tråkig ibland.
Så den är inget jag rekommenderar att man ska se på bio.

Men det var iaf trevligt att gå på bio. hehe

Nä, nu ska jag plugga. Hörs senare ikväll
PUSS


Bio nästa

Nu ska jag åka in till stan och gå på bio med Jess och Gabban. Ska se I love you Phillip Morris. Hoppas den är bra!! Ville egentligen se Alice i underlandet, men det fanns inga biljetter kvar.
Tror vi avslutar kvällen med en liten fika också. Hehe
Aja, ni får ha en bra kväll!!
PUSS



En liten Hiss & Diss bara

HISS
Whitneys hår, det är galet fint




DISS
Ihopväxta ögonbryn och foundation kant

Vit hals och brunt ansiktet. Blää


Lördag

Mina planer för idag är:
kolla the city

göra projekt arbete
äta lunch

fika i stan
bio

A, det är nog allt som händer idag..Ballare än så blir det inte.. Haha..
Hörs sen, då slänger jag upp en liten HISS&DISS och Dagens outfit.
PUSS


DariaWerbowy

En av mina favorit modeller bara... ;)





Dior?







Dolce & Gabbana



Emilio Pucci



Moschino



Versace




Hej&Hå

Sitter och kollar på Hajar som hajar just nu(sjukt dålig). Amanda, Helena och Fanny åkte precis hem. Hela Rhodos gänget var här idag. Haha..
Vi gjorde hemmagjort pizza och kollade på Let's dance och Victoria's secret fashion show. Alltid lika bra..

Rhodos-09

Första kvällen på Rhodos



Söta Amanda & Fanny


RHODOS


Rhodos killar bara ;) 


Fanny


Jag, Fanny & Helena


DagensLåt

till er som ska ut idag. Själv ska jag sitta hemma med några tjejer och ha myskväll. :)
 Nästa vecka kan jag gå ut och festa igen. Då går jag inte på penicillin och håll tummarna att jag är frisk då!!!


Tjoho

Mötet- Check
Shoppat- Check


Nu är jag redo att städa och diska allt i köket. Förstår inte att det kan bli så stökigt och massa disk så snabbt. Har nog kör minst 3 diskmaskinar på 2 dagar..

Mötet idag gick iaf super. Det är bara några ändring jag ska göra och lägga till lite saker sen är det nog klar.. Yeah!!
Fick skjuts av Jessica både in och hem till skolan idag. (Hann shoppa lite medans jag väntade på henne) Men det är så himla skönt att slippa ta bussen ibland!! 

Så nu ska jag fixa köket och sedan kommer Amanda och Helena hit. Ska bli kul för brukar inte träffa dom så ofta!! 
 :)


Dagens shopping från H&M, Bustier och ringar


Frukost

Idag var jag allt uppe tidigt på min lediga dag. Hade satt klockan på halv tio för att jag skulle göra projekt arbetet. Om en stund ska jag åka in till stan för att ha möte med min handledare. Hoppas jag har gjort rätt nu bara..

Efter mötet ska jag luncha med Sandra och sen hem och plugga vidare..

Just precis nu, äter jag min favorit macka.
Ost och skinka, tomat, gurka och aromat. Mums. ;)


Tjejkväll

Snart kommer Jessica och Gabban hit. Vi ska laga middag och sedan ha myskväll och så ska dom sova här. Jag är ensam hemma inatt och jag gillar inte att sova själv i huset. Jag låser alla dörrar och t o m min dörr till mitt rum. INGEN kan komma in. haha.

Vi ska se den sista Stieg Larsson filmen. Gahh!! De är så himla bra!! Hoppas den här är lika grym! Nu ska jag skriva lite mer på mitt arbete och sen hoppas jag väl att dom kommer någon gång.
PUSS
 


Gaga and Beyoncé

Riktigt bra tycker jag den här är!


lägg märke till gagas cigarett-glasögon
och cola burkar i håret.. haha


Tandis nästa

Nu ska jag kila iväg till tandläkaren. Hade egentligen tänkt att gå dit men det är så himla tråkigt väder idag. Kanske går hem, får se. Fast tror inte jag göra det. Hehe.
Hoppas jag inte har några hål. Har bara haft ett hål i hela mitt liv.
Aja, hörs senare.
PUSS


Såhär ser jag ut idag

Tröja-Zara, Jeans-H&M, Skor- vet inte




Torsdag

Idag är det torsdag och jag håller på med mitt projekt arbete.
Var ledig igår och är ledig idag och imorgon för att vi ska jobba med P.A.
Så nu sitter jag här och skriver för fullt. Ska ta kort på de sista klänningarna sen också. Gabban kommer hit och ska vara min lilla modell. :)
Så efter det är det bara att skriva allt så att jag blir klar snart, ska in på tisdag så jag har några dagar på mig.


P.A. Höstklänningen


BEDTIME

Nu ska jag snart hoppa ner i sängen. 
Och det finns ju inget bättre än en nybäddad säng! Love it!!

Har jobbat med mitt P.A. hela kvällen och det känns nästan som att jag har allt under kontroll. Bara jag får tagit de sista bilderna imorgon och sedan skrivit ut dom på fredag så är jag lugn!! :)


GOD NATT


 


J'adore Chanel




DagensLåt


P.A.

Jag håller på och skriver på mitt projekt arbete.
Snart har jag skrivit 3 sidor. Gött, då är det bara 10 sidor kvar!!
Herregud, känns som att man aldrig kommer bli klar!

Ikväll kommer mormor hit på middag. Åh, hon kommer vara så brun. Kom nämligen hem från Dubai igår! Hon har varit på kryssning en sväng igen! Lyx!!

Over&Out




Latmaskar

Igår när jag fyllde år, så fick jag massa sms och folk skrev Grattis till mig på facebook.
Men varför ringer inte folk? Inte ens min släkt ringde(låter som ingen har ringt, men så var inte fallt, utan jag tycker för få ringer, folk är lata), utan dom skickar SMS och skriver på facebook!!?? 
Tycker det är sjukt tråkigt!! Gillar när folk ringer och när man får kort i brevlådan, haha. Men det verkar ju vara så 90-tal. ÅHH!! 
Det var bättre förr!
;)
Haha




  


Gårdagen i bilder



Fondue





Marängtårta!!Mmmm

 
Födelsedagsbarnet ;)


Tokyo

nä!! nu ska jag sätta på tokyo och känna mig som 16 år igen. på den gamla goda tiden så va det min favorit sång. när jag fyllde 16 så var jag i sälen med mamma, jessica och hennes mamma. det var en sjukt lyckad resa och jag tror det var första gången vi var på en riktig nattklubb! hur kul som helst hade vi. åkte skidor på dagarna och partajade på kvällarna. inte nätterna, då sov vi.. hehe..






Någon skillnad??




Danny- Tokyo


16/3-10


Hemma! Det gick bra hos doktorn idag, knät var bra, allt var bra, förutom att jag fick vänta i en halvtimme innan jag fick komma in, men annars gick det bra.
Lunchade sedan med Ebba en snabbis. Brukar inte ses så ofta så det var myspys. ;) 

Om en stund kommer några kottar till mig för att äta middag och tårta!! GÖTT!
Så ikväll blir det att umgås med dom och slappa. Imorgon, torsdag och fredag är jag ledig!!
Så jag har en riktigt lång helg framför mig!! Ska bara ta det lugnt och bli FRISK!! :)



Toast och sallad



Ebba



Mums ;)


Happy B-day

Idag fyller jag år!! 19 år, börjar bli riktigt gammal nu. halvvägs till 40 snart..

Nu ska jag åka till min doktor och checka mitt knä, sen till skolan.
Hörs sen
PUSS


23:27




Sandra hoppade av glädje.. Haha


Idag var det ändå lite vårkänslor som kom fram. Fast det är fortfarande kallt och snön verkar inte vilja försvinna. Jag bestämde i alla fall att det var sista gången på denna vintern som jag har tjockis-jacka på mig. Imorgon blir det vårjacka oavsett väder!!! :)



???


Okej, detta är nu det sista ni ser av Heidi på min blogg
TackoHej


Vår FilippaK





Min dag idag

I morse gick jag upp en halv timme tidigare än vanligt bara för att det tar sådan tid att få i mig all medicin(detta är inget skämt tyvärr). Sedan tog jag bussen till Sandra så gick vi till Stadsbyggnadskontoret på en föreläsning om staden.
Sen bar det av till Kiwii för att äta lunch, sallad, med Sara och Kajsa. Efter det GICK jag och Sandra tillbaka till skolan. Det tog faktiskt inte så lång tid som vi trodde. Ska börja gå mer i stan istället för att ta spårvagn överallt.
Nästa lektion var matte, men där stannade jag inte länge. Tog bussen hem och nu sitter jag här. ;) 

 


Om och om igen!!


Tusen gånger har jag nog tittat på detta nu.
Allt är så grymt! Musiken, dansarna och änglarna.
Får aldrig nog!


Kändisskvaller

"Sexnarkomanen i Gossip Girl är på afterskin i St Anton"

Fick detta sms av min bror idag.
Sexnarkoman? Han menar såklart Chuck Bass.
Kan då även meddela att han åker snowblades(korta skidor) ensam med en skidlärare.
SNOWBLADES!! Haha..


Fick en bild också, men kan inte få in den i datan. Hehe


Efter...

.. 1 liter juice och massa vatten har jag nu lyckats få ner mina tabletter..
KILL ME
Jag har typ världens sämsta dagar just nu.
men det är okej att ha dåliga dagar ibland ;)




Dagens låt. Hehe


Wipeout

Jag dör. Wipeout är så j*vla ball! Fy fan för att vara med där dock.. Haha.
Det skulle jag aldrig klara.. ;)



Snart ska jag trycka i mig min medicin. Den är så sjukt äcklig. Kan det inte finnas lite goda mediciner istället??
Imorse när jag höll på att ta medicinen så spydde jag tre gånger (av fyra tabletter).. 
FY FAN ASSÅ. Inte kul!! Bläää 


  


SunnySunday

Idag har jag och mamma varit och shoppat, mest presenter till mig.. :)
Sedan har vi övningskört och jag börjar bli grym nu. Tycker det är as kul att köra bil. Hehe..
Nu ska jag plugga lite, hörs sen 




Skaffade ett par nya glasögon till min lilla samling också

 


GRATTIS

MATILDA
Jag har namnsdag idag


god morgon alla bakfulla människor

solen skiner och idag har jag fått frukost på sängen. lyx.

nu ska jag och mamma åka och shoppa lite.
får se om jag hittar något, egentligen behöver jag massor av grejer. men antagligen kommer jag inte komma hem med något som jag behöver utan bara massa skit.
som vanligt.


ha en bra dag så hörs vi sen
PUSS


Tjingeling

Nu ska jag stänga av datan och glo lite tv..


Ha en bra kväll!!
PUSS


Byxdress

Jag har en liten förkärlek till byxdressar/jumpsuits. Äger bara EN men ska nog skaffa mig några nu till våren/sommaren..




Dessa är från H&M


Kväll

Ikväll är det myskväll med melodifestival och slumdog millionaire.
Jag har inte sätt ett enda avsnitt av melodifestivalen innan. Och jag kan fortfarande inte släppa att Darin inte har tandställning. När jag tänker mig Darin så tänker jag mig en liten pojke med tandställning och ihop växta ögonbryn(?)!!

Ola är min favorit, har inte hört låten men Ola är alltid grym!! Eller så gillar jag bara honom för han är go(?) . haha


Eller tveksamt om han är så go egentligen. Jag tyckte han var det när han var med i Idol och inte hade plattat håret så fult.. ;)



Dålig uppdatering idag

Men jag har storstädat som aldrig förr.. Och det blev faktiskt en STOR skillnad.
Förstår inte hur jag orkar ha det så äckligt stökigt hela tiden.. Blää
Hoppas jag kan hålla det snyggt ett tag nu!!


FÖRE



EFTER


Satte upp nya hyller på väggen också


Lördag

Idag är det storstädning i mitt rum. Går igenom varje litet dammkorn och alla hörn.
Nu ska det äntligen bli fint här! Tänkte rensa igenom hela min garderob också men det tror jag inte att jag orkar idag. Får ta det imorgon kanske. 
Om en stund ska jag ta en paus från allt damm och åka o kolla på hockey.. 
Något elitkval av något slag. Vet inte riktigt vad det är jag ska på.. 
Men det blir skoj. Haha
Hörs senare
PUSS

  


Blombud

Fick precis ett stort paket med blommor!!

Det är visst någon som tycker lite synd om mig.. Hehe
Tack snälla! :)


Kvällen....

 ...närmar sig och mitt schema är helt tomt!
Hade egentligen planer men de är ändrade nu.
Eftersom jag går på penicillin får jag inte dricka alkohol, och jag tycker
det är sjukt tråkigt att gå ut helt nykter.
Jag blir bara trött och otaggad då!!
Så det är inget jag föredrar att göra! Då stannar jag hellre hemma!! ;)


Läskig

Kom bara o tänka på den här nu. Jag kommer aldrig glömma detta.
7 år var jag när jag såg den för första gången och jag var livrädd för Nanne.
Hon ser ut som en vampyr och jag tyckte hon hade läskiga öron kommer jag ihåg.
Drömde mardrömmar om henne.. Hehe


Avundsjuk

Idag åker 3/5 av min familj till alperna!!


Avundsjuk!



2010-03-12

Heeeeeeeej!
Har precis gått upp och kollar nu på Bella o Tyra Show. Den verkar inte alls bra plus att den hackar hela tiden.. Gillar inte Blondinbella så kommer bara sitta och störa mig på henne hela tiden om jag fortsätter kolla.. Hehe.. Hon är bara för mycke!! Ska pilla i mig min GODA frukost nu och glo en film, sen blir det plugg.

Min frukost idag...

Hallonkräm med mjölk och medicin.


Torsdag

Känner mig mycket piggare nu, så jag ska faktiskt åka och se min bror spela innebandy. Det är deras sista match för säsongen och sen blir det allsvenskan(?) om jag har fattat de rätt! Fast för hans del är det kanske sista matchen på ett bra tag, tror han ska fly landet och bege sig till varmare breddgrader..

Idag fick jag packet förresten. KUL, jag har inte öppnat det än så vet inte vad det är men det kanske ni kan få se sen.. Hihi.. Nu ska jag kila. PUSS

Hihi


Min Önskelista

På tisdag(16/3) fyller jag år och...

so far...


DagensLåt


En gammal favorit


Långtråkigt

Det var tråkigt på sjukhuset och det är tråkigt här hemma. Har inget att göra, kollar bara på tv hela tiden. Orkar ju inte göra något annat. Hmm. Vad kan jag göra som inte är så jobbigt?
Plugga-nej tack! A, där tog fantasin slut, kommer inte på någoting. Blir en till dag framför tv:n då.

På sjukhuset

Får dropp och lyssnar på musik. Hehe 



Hade egen tv. Fick dock dela rum med 2 gamlingar, inte lika kul


Hem ljuva hem

Som jag skrev i tisdags så mådde jag inte så bra. Så jag åkte in till sjukhuset, 12 på natten och blev då undersökt. Först klämde och kände dom på magen, sen fick jag rulla iväg till gynakuten och blev undersökt där, men inget fel hittades så tillbaka till "den andra avdelningen" och där kom de fram till att jag hade drabbats av blindtarms inflamation. Så klockan 07.00 på morgon la dom in mig för detta, sen var det väckning kl,08.00. :P
Så jag har varit på sjukhuset tills idag(därav inget bloggande igår, hehe).

Har inte fått äta något och haft dropp hela tiden. Men nu mår jag bättre så fick komma hem och äter nu massa medicin.. Så om 10 dagar ska jag vara bra. Man behöver tydligen inte operera alla blindtarms besvär längre, så det var ju tur för mig att det inte blev värre, hade verklingen ingen lust att bli opererad igen.




Mår dåligt...

Usch, usch
Mår inte alls bra idag.. Hoppas det slutar snart bara, orkar inte vara sjuk!!
Våren har ju kommit nu också. Det märkte jag idag när jag hade världens tjockaste jacka på mig, höll på att svettas ihjäl..
Imorgon blir det vårjacka (om jag är frisk då)!! Wiiee


Monki10









Yes Man

Tror jag håller på att bli sjuk.. Mår helkonstigt idag. Ont i huvudet och magen och allt bara snurrar.. Sjukt bra att Jessica tog sitt körkort idag (GRATTIS!!) så hon plockade upp mig så jag slapp ta bussen hem och gå upp för våran långa backe. :)
Nä, nu ska jag kolla på Yes Man.



Film, vindruvor & naturgodis. Inte fel


Nedräkningen har börjat...

...om 7 dagar fyller jag 19!!
Vad är det för speciellt som händer då??
Ingeting väl?


Och om 4 dagar är det helg.
Om 15 dagar ska P.A. in.
24 dagar till påsklovet
.
68 dagar till balen.
81 dagar till Studenten!!!
82 dagar tills jag är arbetslös.
102 dagar till midsommar.


midsommar 09


ÄNTLIGEN

Hollywoodfruarna är igång igen!! Åh det är så kul att titta på. Maria Montazami pratar sjukt jobbigt dock... Men dom andra nya verkar rätt sköna!!! Haha..
Ska måla naglarna nu. Utan nagellack känner jag mig som Maria Montazami gör utan läppstift. Naken, exposed... rädd!!  Hoho... ;)
Tur att det bara är en gång i veckan, det räcker gott och väl!!!!
Pausen är slut.
Hejsvejs....


100308

Behövde en paus från symaskinen, jag orkar inte med projekt arbetet längre.. (lovar, det var sista gången jag pratade om det nu) Tänke kanske att jag kunde lotta ut några klänningar jag gjort, eller sälja(?) den som bjuder högst får den.. Hehe. Är så trött på klänningar just nu!!


Någon som är sugen på den här till sommarn?


Eller den här?


XOXO

Prinsesstårta och gossip girl.
Det kallar jag vardagslyx!!! ;)
 
Idag har jag varit i skolan. Tränade på håltimman så sen när jag skulle ha matte var jag helt slut och orkade inte tänka.. Matte C är inte det lättaste heller, vet inte hur jag ska klara det. Men jag ska klara det!! ;)

Jaja, nu sitter jag här med en bit prinsesstårta och tänkte precis sätta på gossip girl.
Sen ska jag sy mina j*vla klänningar som aldrig blir klara. Har fått låna en symaskin för min verkar aldrig vilja komma hem från lagningen(?)!!
Ikväll blir det Svenska Hollywoodfruar!! Woho! 

XOXO



Did you know...

Jag har träffat Bill Gates
när han var i Göteborg och skulle gå på hans "kompis" bröllop med Lisa Persdotter

Jag byter nagellack varje vecka
Oftast varje vecka, jag går aldrig utan i alla fall!

Jag har 15 par solglasögon
Använder max 5 st dock

Jag har spelat fotboll i 9 år
fast slutade för 1 år sedan..

Jag fönar alltid mitt hår upp & ner
har fått för mig att det går fortast.




Puuhhh

Nu har jag sorterat in massa inlägg i olika kategorier.. ?? Varför vet jag inte, men tyckte typ det var bra.. Hehe.. Det är väl bra, eller?? ;) Jag har ingen lust att gå och lägga mig idag. Vill inte att det ska bli måndag, ny vecka. Har lite smått panik för om två veckor ska projekt arbetet vara inne och jag har massa kvar att göra!! Min symaskin är på lagning dessutom så kan inte göra något. Kommer få stressa ihjäl mig.. Aja, smällar man får ta. Haha.. (det värsta är väl att jag redan nu vet att jag kommer stressa som tusan)


Bjuder på en lite bild från Rhodos i somrar..
Ska nog gå och lägga mig nu ändå. Ska upp om 7 h..
PUSS


DagensLåt


Kollar på High Chaparall och hörde då denna "sköna" låt.. Hehe
(glöm inte att sjunga med)


Min näst..

Min näst första gästbloggare..
Om de ska bli fler gästbloggare, då lovar jag att dom blir bättre än de som har varit.. Haha..


Anton "Gästbloggaren" Bontin

Matilda har nu dagligen i cirka fem veckors tid försökt övertala mig att gästblogga på hennes blogg. Jag kämpade emot bra i början men var tillslut tvungen hålla upp den vita flaggan och kapitulera.
Min första tanke var att blogga lite om Groggan och Pottan och deras "GÖÖÖD" på Grabbarna, men insåg snabbt att det skulle bli en alldeles för tung censur på det inlägget så väljer att berätta lite om min kina resa istället.
Kina är galet, galet och billigt. Ölen kostar två kr i affären och på krogen betalar du 100 kr så får du dricka hur mkt du vill. Denna förmån som jag vill kalla det resulterade i poäng till Team Lars. Jag hade elpistols krig, var på kinesiska muren, red på en kamel, träffade LJ och Brian, spydde(0.1 poäng). Sen hände även mkt annat men detta var allt jag orkade skriva om kina för denna gång, är trött. Kanske gästbloggar igen vem vet, här följer lite bilder iallafall.




Trott!

"Ser ut som ett trott"? Skulle varit troll.. Hade så bråttom förut!! 
I alla fall, nu har vi kommit hem. 
Vi har varit och ätit på ett ställe som hette Bellini. Super god mat.
Det kom några kottar och överraskade pappa, bl a våra kusiner och hans jobbarkompisar..  
Så det var faktiskt väldigt trevligt.
Jag hade på mig "små" klackskor idag för första gången på typ ett år..
Gick la sådär. Halkade inne på restaurangen och gick som en kärring.. haha..
Tror jag får öva lite mer hemma innan jag ger mig ut med klackarna igen..
PUSS


50!

Nu ska jag och min familj och in till stan och äta middag. Det är nämligen idag pappa fyller 50..



Ser ut som ett troll idag






100307


GossipGirl

Idag kommer fortsättningen på Gossip Girl!! Kl 19.00 på kanal 5.. Jag kommer tyvärr missa de.. Buu!!
Men åh vad jag tycker Gossip Girl är grymt!! Snygga människor, snygga kläder, lyxigt och bara allmänt BRA.. Blair är min favorit om ni undrar ;)


Gårdagens






kavaj- mammas(vet inte vart den kommer ifrån)
klänning med fransar- h&m
ringar- glitter/ topshop
skor- USA


01.12

Kom precis hem från en trevlig middag. Jag o mamma hade fixat en överraskningsfest för pappa och det blev jätte lyckat faktiskt. Han hade ingen aning om det så det var sköj.. 
Jag om mina bröder blev trött som tusan redan nu, så vi gick hem.. Börjar bli gammal!!! ;)

 

Nu ska jag tvätta bort mitt smink och sen gå och lägga mig


God natt


Matblogg??

Borde döpa om min blogg till mat-bloggen.. Skriver ju om mat hela tiden känns det som.. Haha.. Men men, jag gillar nästan all mat, jag gillar att laga mat, jag gillar att äta mat.. Och dagens lunch bestod av pasta och tonfisksallad



-pasta
-tonfisk
-gurka
-tomat
-paprika
-ananas
-ägg
-sallad
-holiday dippsås


Idag vill jag se ut såhär..

Lite slitna jeans, vitt linne, svart/vit leopard(?) tröja och höga skor! 


nelly.com


Om jag..

Om jag inte är ute och cyklar så tror jag att det är
Anna Lundberg som har designat dessa gudomliga skor!!
Hon var med i ett avsnitt av Glamourama om visade då upp dessa.
Dom är i alla fall väldigt snygga! Hade gärna köpt ett par men testade
dom idag som min kompis hade köpt och jag kunde verkligen inte
gå i dom!! Hehe... Men snygga var de!!



Marble SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COM
399:- , nelly.com


Fredag!

Heej! Idag har jag varit i skolan till halv tre. Sedan gick jag ner på stan och träffade Amanda o Fanny. Tog en fik och sprang sedan och letade kläder. Letade efter en svart kavaj och det är faktiskt inte det lättaste att hitta (om man nu vill ha en snygg med stort S). Jag mötte sedan upp mamma för att hitta lite presenter till papi och sedan kom Jessica och höll oss sällskap. :). Nu ligger jag i min säng med en bonaqua, lätt kolsyrad med citron smak och är helt slut i kroppen! Snart väntar en god middag och en hemmakväll med plugg(kommer sluta framför tv som vanligt, vem orkar plugga på en fredag?)!

   

Jaa!!

Paradise Hotel dramat fortsätter! Är bara tvungen att dela med mig av detta.
Dalin som kom in som joker, hon var en man innan!
Hon har gått ut och sagt sanningen nu på sin blogg eftersom folk har sagt att hon ser ut som en man.
Och, det stämmer ju! Hon säger också att hon är "tjej" där nere!! Haha..
Tur för Stefan, annars hade det ju inte blivit så bra när de hade sex i Paradise Hotel.. Haha..
Tack O Hej

Imorgon är..

.. det fredag!! Eller egentligen är det faktiskt fredag nu! Klockan är över 12! ;)
Veckorna bara springer iväg och innan jag vet ordet av det så har jag tagit studenten och är då arbetslös.. Hehe..
MEN, jag har hela livet framför mig och det ser jag fram emot oerhört mycket!!!
Då kommer jag vara glad!!


Väldigt glaad!!


Gött...

.. Nu har jag sprungit bort alla pannkakorna jag käkade förut. Idag var det JÄTTE!! mycket folk på gymmet. Inte kul, för man får vänta på att maskinerna ska bli lediga hela tiden.. 
Idag tänkte jag ge några tips (som jag hittat, alltså inte jag som har hittat på allt själv) på vad man ska göra för att hålla vikten/gå ner i vikt.. För många av mina vänner vet verkligen ingenting om kost och sånt, inte för att jag är expert men, men.. ;). Dom äter jättekonstigt och säger typ att det är lika bra att hoppa över måltider för då blir man smal!! Nej nej nej!!


1: Hoppa aldrig över frukost
För att fixa drömkroppen bör du aldrig tänka tanken "jag hoppar över frukost och äter mer till lunch". Tvärtom, det här målet ska ge din kropp den energi den behöver för att starta dagen på bästa sätt och få dig att orka med dagens träning. Enligt mig är frukost det bästa på hela dagen! Lätt!!

2: Ät mellanmål

För att hålla igång förbränningen och matsmältningen är det viktigt att dela upp sina mål och äta mindre portioner, ofta. Att äta 5, 6 mål om dagen är inte helt fel. Till mellanmål brukar jag äta någon frukt eller knäckebröd.

3: Luncha som kingen
Lunchen bör vara ditt största mål på dagen. Försök se till att din lunch består till stora delar av rent protein som till exempel kyckling, kalkon eller fisk. Till det kan du äta en sallad eller grönsaker. Gärna kryddade med olivolja och vinäger(äppelcidervinäger).

4: Håll dig till en lätt middag

Man bör få i sig de flesta kalorierna tidigare under dagen. Därför bör middagen vara relativt lätt. En bit kokt fisk med grönsaker eller en bit kyckling är bra mat. Men kom ihåg att inte göra portionen för stor.
 
Mina bästa kosttips:
- Ät mindre portioner ofta istället för stora och få.
- Försök att äta var tredje timme för att hålla igång förbränningen och matsmältningen.
- Om du blir sugen på sötsaker. Drick citronvatten, det tar bort sötsuget. Eller ta ett tuggummi.
- Ät godis och sånt bara på helgen.


Källa

Hej!

Nu är jag hemma och mysbyxorna är på!
Idag fick jag köpt en present till pappa, OCH en tröja till mig.. Wiee.. Haha.. Så det var bra, men jag behöver något mer.. Hmm. Någon som vet någon bra present till en som fyller 50 år??







Min nya "tröja"/ trasa.. Den är finfin tycker jag..

Nu ska jag göra pannkakor.. Hejsvejs


Snabbis

Hej. Sitter i skolan nu och har precis skrivit klart mitt filosofi arbete. :)
Nu ska jag kila ner på stan och äta lunch med Malin och Jessica och sen ska jag köpa en present till pappa.
Han fyller faktiskt 50 i helgen!!
Sen tillbaka till skolan vid halv 3 och ha design.
Hörs sen!!
PUSS


VeckansBabe

Jag behövde en paus från pluggandet.  
Så jag bläddrade igenom ett album som jag inte har sett på
länge och hittade lite bilder på min söta lilla kusin..
Veckans babe/ veckans bebis 
Haha..


 Detta kanske var för 3 år sedan eller nått.. Haha..



Hur söt är inte han?
Synd att han växer bara..


Känner mig helt efterbliven...

Är universum oändligt?
När börjar och när tar tiden slut?
Finns det något grundläggande som allt är uppbyggt av?
Finns tomrum- det är ju ingenting?
BllaaaaaaBllllllaaaaaaaaBlaaa

Hur ball är filosofi egentligen? Man blir ju bara galen, det finns ju inga svar..
Har en hemtenta tills imorgon om: Fri vilja? & Rätt att ljuga? Och körde fast direkt. Jag är inte alls bra på sånt här. Fattar ingeting, fattar inte ens hur jag ska tänka..  Haha... Hjääälp...


Surprise

GodDagens!!
Nu har jag landat i min soffa igen. 
Believe it or not, men jag har varit ute och gått!! (rim) ;)
Ni som känner mig tror säkert inte på det, men efter att jag hade ätit frukost så slog det mig. Det hade ju varit skönt att gå ut och ta en lite promenad!! Och det var de! Jag kanske inte valde de bästa vägarna, skogsvägarna. Där var det inte plogat, så snödrivor och is klev jag omkring i. Svettades och frös om vartannat, haha.
Nu är jag i alla fall hemma och har beställt sushi. Jag fattade dock inte vad sushi-tanten sa. Det var olika sorter hit och dit. Varför ha så konstiga namn på allt? Det räcker väl om det heter ris-boll-med-lax-bit-på. Hehe... Det får helt enkelt bli en liten surprise vad jag får...


   
Härligt väder


Crazy

Jag (och halva min släkt) var i Karibien i höstas. När vi var på Jamaica åkte vi på en Bob Marley-tur och hade en guide som kallas Captain Crazy. Han var heeeelt craaaazy. Haha.. När vi sen kom hem så hittade vi honom på YouTube. Lite kul att vi fick just honom som guide när vi var där. Han skrattar precis så som han gör i klippen och han drog exakt samma skämt nu som han gjorde för 10 år sedan. Haha...
 
Jag kom bara o tänka på detta idag och jag tycker faktiskt det är coolt att vi hade honom.
Sjukt skratt har han!! ;)







Bobban-bussen vi åkte i..


Captain Crazy och hans polare...


Jag, Captain Crazy & Rasmus


!!!!

Internet krånglar som vanligt. Det har inte funkat på hela kvällen och jag förstår inte varför det håller på så hela tiden, väldigt irriterande!!
Nu tror jag det ska funka iaf. HÅLL TUMMARNA ;)



Den här bilden är från sommaren 2008 tror jag.
Jag hade inte varit utomlands men ändå blivit så brun.
Tror faktiskt att jag aldrig kommer lyckas bli så brun igen.
Haha.. Har inte så jättebra pigment. Synd de.. :)

Notera linjen vid halsen, jag solade nämligen aldrig ryggen. Hehe


Äntligen..

...hemma!
Vaknade klockan halv 10 och trodde det var måndag och att jag hade försovit mig! Panik!
Klockan 10 när jag hade skyndat mig jättemycket kom jag på att det var tisdag och att jag skulle ta bussen vid 11. Hehe.. Så då hoppade jag ner i sängen igen och somnade om en stund!
Sen var det skola vid 12 till 15. Efter skolan åkte jag och Sandra och tränade på Sportlife, har fått ett "gratis-vecka-kort" där. Har annars kort på både Friskis & Svettis och Gymnasium. Gymnasium är bäst! Alla andra gym är så små och det finns för lite maskiner, de är segt att behöva stå i kö liksom. ;) 
Nu har jag tryckt i mig två små pitabröd med rökt lax, avokado, tomat, majs, sallad. Det var faktiskt gott! 
Jag är rätt grym på att mixa och fixa mat! Haha.. ;)



Påväg hem från gymmet


Mila

Åh nu kom visst Melodifestivalen, någon repris(har inte sätt en ända deltävling). Tänkte gå och lägga mig nu så kommer väl somna gott till alla dåliga låtar(?). Haha. 
 
Imorgon är det skola och efter de ska jag gymma med Sandra. 


Trött bild. Hehe



GodNatt


DagensVillHa

En resa till sol och värme hade inte suttit fel!! Ge mig nu, tack!! All inclusive hade inte varit fel heller. Haha. Någon som har lust att bjuda med mig på en liten tripp?



NejTack

Mysbyxor! Nej det är inget jag vill se på killarna i vår. De hör hemma i partille-johnnys garderob.nej tack det till. OCH det gäller även tjejer. Hur bekvämt ska vi behöva göra det för oss? Det räcker väl med att vi springer runt i tights och slappa byxor hela tiden, men mysbyxor? Där går min gräns iaf.
Snart går väl folk ut i sin pyjamas med?!

  
Zara




Eller vad tycker ni?


G.....

Jahopp! Då var ännu ett avsnitt av Glamourama avklarat! Jag följer varje avsnitt och jag bara älskar det! Hur grymt som helst. Ni som inte har sätt Glamourama har verkligen missat något och bör ta igen det NU! Tryck här för att komma till sidan!



Måndag

Helgen är slut och en ny vecka har börjat! Idag har jag varit ledig så åkte till kungsbacka med Andreas för att lämna in min symaskin som har gått sönder. Panik, för mitt projekt arbete ska vara inne om tre veckor och jag har typ halva arbetet kvar (jag syr kläder).. Så nu hoppas jag att jag får tillbaka den innan helgen!! Så jag kan bli klar någon gång!! 

Sen gick vi en sväng på kungsmässan och jag köpte lite småsaker och sen gick vi och åt pizza.
Nu hade jag egentligen tänkt att jag skulle åka och träna men jag har jätte ont i halsen! Så ska nog vila den istället!

O, idag var första dagen på året som jag använde min skinnjacka!! Äntligen börjar det bli skönare väder!! Längtar som fan tills våren kommer och snön är helt borta!!!
PUSS


Klackar

Skor jag vill ha men inte får gå i.
Längtar till sommaren, då ska jag ha klackar hela tiden!! 


Topshop


Topshop






På ett sätt är det skönt att jag inte får gå i klackskor nu när det har varit så galet mycket snö, slippa halka omkring och få ont i fötterna!! ;)


RSS 2.0