Gött...

.. Nu har jag sprungit bort alla pannkakorna jag käkade förut. Idag var det JÄTTE!! mycket folk på gymmet. Inte kul, för man får vänta på att maskinerna ska bli lediga hela tiden.. 
Idag tänkte jag ge några tips (som jag hittat, alltså inte jag som har hittat på allt själv) på vad man ska göra för att hålla vikten/gå ner i vikt.. För många av mina vänner vet verkligen ingenting om kost och sånt, inte för att jag är expert men, men.. ;). Dom äter jättekonstigt och säger typ att det är lika bra att hoppa över måltider för då blir man smal!! Nej nej nej!!


1: Hoppa aldrig över frukost
För att fixa drömkroppen bör du aldrig tänka tanken "jag hoppar över frukost och äter mer till lunch". Tvärtom, det här målet ska ge din kropp den energi den behöver för att starta dagen på bästa sätt och få dig att orka med dagens träning. Enligt mig är frukost det bästa på hela dagen! Lätt!!

2: Ät mellanmål

För att hålla igång förbränningen och matsmältningen är det viktigt att dela upp sina mål och äta mindre portioner, ofta. Att äta 5, 6 mål om dagen är inte helt fel. Till mellanmål brukar jag äta någon frukt eller knäckebröd.

3: Luncha som kingen
Lunchen bör vara ditt största mål på dagen. Försök se till att din lunch består till stora delar av rent protein som till exempel kyckling, kalkon eller fisk. Till det kan du äta en sallad eller grönsaker. Gärna kryddade med olivolja och vinäger(äppelcidervinäger).

4: Håll dig till en lätt middag

Man bör få i sig de flesta kalorierna tidigare under dagen. Därför bör middagen vara relativt lätt. En bit kokt fisk med grönsaker eller en bit kyckling är bra mat. Men kom ihåg att inte göra portionen för stor.
 
Mina bästa kosttips:
- Ät mindre portioner ofta istället för stora och få.
- Försök att äta var tredje timme för att hålla igång förbränningen och matsmältningen.
- Om du blir sugen på sötsaker. Drick citronvatten, det tar bort sötsuget. Eller ta ett tuggummi.
- Ät godis och sånt bara på helgen.


Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0