Paradisö

Om man söker på "paradisö" på google så kommer bilder från Haiti upp.


Bild från när jag var på Haiti

Om man söker på "katastrof" så kommer bilder från Haiti upp.


Ikväll på SVT visas Stödgalan för de drabbade på Haiti. Kändisar som George Clooney, Rihanna, Brad Pitt och massa fler kommer att delta. Jag har själv skänkt pengar till de drabbade. Men det var inte de jag tänkte prata om nu utan att lyxkryssningarna som går till Haiti inte har ställts in. Vilket jag tycker är rätt. Jag åkte med lyxkryssning Freedom of the seas för bara någon månad sedan, världens näst största kryssare. Det stod på Aftonbladet.se :  

15 mil från döden njuter passagerarna av Haitis vackra stränder

Kryssningsfartyget ”Independence of the Seas” la till i fredags.

Då fick de 4 370 passagerarna sola, bada och njuta av den vackra miljön.

Var de befann sig?

Haiti.  (http://www.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6449814.ab )


Det är många som tycker detta är fel vilket jag inte tycker.
Kryssingsbolagen hyr denna del av Haiti. Alltså så får Haiti pengar för att vi kommer dit. Och när man kommer i land så säljer folket hemmagjorda armband, trämasker o mkt mer.  Om vi då skulle ställa in resan dit för att delar av Haiti har drabbats av en jordbävning betyder det att dom som jobbar här blir utan jobb och vi gör det bara ännu värre än vad det redan är! 40% som hade röstat på aftonbladet.se tycker att man ska ställa in turerna till Haiti. VARFÖR?? Jag förstår inte varför man ska göra det? Du visar ju ingen medkänsla genom att inte komma dit. Ge en extra slant när du är där istället.







Bilder från när jag på Haiti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0