DressCode??

Igår började jag på mitt nya jobb och det är ett kontorsjobb. Vi sitter vid datorerna och ibland kommer det upp kunder.
Innan jag började där trodde jag att man skulle vara lite finklädd och inte gå runt med slitna byxor eller shorts. Men så kom jag till jobbet igår och tänkt " hur fan ser folk ut? kommer dom direkt i från sängen eller?" .

Jag var där hela dagen och det var sjukt stressigt så det kunde ju ha varit därför dom såg ut som dom gjorde, för att de va stressigt. Men så verkar fallet inte vara. För idag var det värre. 70% av dom jag jobbar med ser ut som luffare. Håren står åt alla håll, slappa kläder och en tjej gick t.o.m barfota!!!
Tycker faktiskt det är jätte konstigt? Speciellt när det faktiskt kommer upp kunder.

Jag frågade chefen om det var någon dresscode men det var det inte och han tyckte precis som jag att folk såg väldigt slitna ut (klädmässigt). Haha.. 

Så. Hur bör man egentligen klä sig på jobbet?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0