Sommarlistan

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Jag har inte ett speciellt favoritställe men jag gillar Grebbestad, Smögen, Båstad, Tylösand, mormors sommarstuga i Småland, mm. Fast helst åker jag runt till nya ställen där jag inte har varit.

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
Jag tar båten ut till en ö. Där badar, solar o grillar jag med ett gott gäng.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
Kyckling eller fläskfile. Mmmm 

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Jag ska tyvärr jobba nästan hela sommaren. Jag börjar på måndag och jobbar till september. Shit vad länge. Men på helgerna händer det nog något kul. Ska förhoppningsvis till Grebbestad och Båstad men inget som är planerat än.
 
5. Dina bästa sommarfärger?
Vitt och rött till en brun kropp.
 
6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Småpotatis, jordgubbar, regn, bonnebränna, segling och fulla uteserveringar. 

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Var på öland en sommar där jag har massa minnen ifrån så det var en lyckad resa.  

8. Havet, sjön eller poolen?
Havet, för då blir man brun av saltvattnet ;)

9. Vad väljer du i glassbaren?
En mjukglass med daimströssel. :D 

10. Vart går din drömsemester?
Skulle vara Australien eller något annat sådant ställe där det finns häftig natur och annorlunda saker om man jämför med Sverige (och det andra vanliga turistorterna).


grebbestad 09


Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0